כתיבת תוכן שיווקי לאינטרנט

כתיבת תוכן שיווקי לאינטרנט על קצה המזלג


מאז ימיה הראשונים של האינטרנט, אי שם בשנות התשעים של האינטרנט, היו התכנים האינטרנטיים תחום חשוב. עם זאת, בשנים האחרונות כתיבת תוכן לאינטרנט הפכה למקצוע של ממש עם תחומי התמחויות שונים. אז נכון, עדיין לא מלמדים באוניברסיטאות כתיבת תוכן לאינטרנט אבל כפי שזה נראה מכאן, לא ירחק היום וגם זה יקרה. בטקסט הקצר שלפניכם נעסוק בתחום המרתק והמגוון של כתיבת תוכן לאינטרנט.

עבור מי מיועדת כתיבת תוכן לאינטרנט?


בניגוד לכל סוג אחר של כתיבה שמיועדת אך ורק לאנשים, כתיבת תוכן שיווקי לאינטרנט מיועדת גם עבור מנועים. הכוונה היא למנועי החיפוש. הטקסטים שנכתבים ברשת נסרקים על ידי מנועי החיפוש השונים ללא הפסקה ולפי אלגוריתמים מסוימים הם מחליטים כיצד ידורגו האתרים השונים ברשימת תוצאות החיפוש.

ישנם חוקים מאוד נוקשים בנוגע לכתיבה שתקדם את האתר שנוגעים לכמות הפעמים בהם יש להשתיל מילות מפתח ספציפיות, למיקום השתילה, לשתילת המאמרים וכיו"ב. אי לכך כתיבת תוכן לאינטרנט היא אמנות עדינה שנעה על הציר שבין עניין אנושי לעניין רובוטי.

כתיבת תוכן לאינטרנט

סוגים שונים של תכנים

מאחר וכל אתר זקוק לטקסטים, ישנן אינסוף אפשרויות לכתיבה ברשת. בין היתר מדובר על כתיבת תוכן לאינטרנט עבור בלוגים, רשתות חברתיות, טוקבקים, אתרי מאמרים, אתרים אמתיים ועוד ועוד. כל סוג כזה של כתיבה ניחן בגישה שונה, עם אג'נדה שונה ולכל אחד חוקים אחרים ודגשים אחרים. למרות זאת, בסופו של דבר ישנו קו משותף לכולם, מכנה משותף רחב והוא העניין לקורא. כל תוכן אינטרנט מכוון בראש ובראשונה לגולש. ללא תוכן מעמיק, מעשיר, מרגש, נוגע ללב, מצחיק, מועיל וכיו"ב, אין מה לדבר על כתיבת תוכן לאינטרנט.


תחום למקצוענים

בדיוק כמו שהתחום יכול להועיל רבות לבעלי אתרים וחברות, כך הוא גם יכול להזיק. אי לכך כתיבת תוכן לאינטרנט הוא תחום שיש להפקיד בידי המומחים לדבר – חברות לקידום אתרים וחברות לכתיבת תוכן באינטרנט. חברות אלו מעסיקות צוותים של כותבים מקצועיים בתשלום שמהות העבודה שלהם היא שליטה בטכניקה העדינה של הכתיבה המקוונת. היזהרו מכתיבה עצמאית של תכנים, צעד זה עוד עלול לעלות לכם ביוקר.